ZMIANA 2/2019-2020 DO STATUTU SZKOŁY
Dodaje się DZIAŁ XV NAUCZANIE ZDALNE
Organizacja kształcenia zdalnego w dniach od 25.03.2020 r - do odwołania Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 493)
Rozdział 1 - Zadania dyrektora
§ 111
1) przekazuje uczniom, rodzicom i nauczycielom informację o sposobie i trybie realizacji zadań tej jednostki w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;
2) koordynuje współpracę nauczycieli z uczniami lub rodzicami, uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze;
3) ustala, we współpracy z nauczycielami, tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach klas (semestrów) oraz na zajęciach realizowanych w formach pozaszkolnych, uwzględniając w szczególności:
a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
c) możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
d) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych
i bez ich użycia,
e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć;
4) ustala, we współpracy z nauczycielami, sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce,
a także uzyskanych przez niego ocenach;
5) ustala warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny, o których mowa w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197), a także warunki i sposób zaliczania zajęć realizowanych w formach pozaszkolnych;
6) ustala sposób dokumentowania realizacji zadań jednostki systemu oświaty;
7) wskazuje, we współpracy z nauczycielami, źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać;
8) zapewnia każdemu uczniowi lub rodzicom możliwość konsultacji
z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazuje im informację o formie i terminach tych konsultacji;
9) ustala z nauczycielami potrzebę modyfikacji odpowiednio szkolnego zestawu programów nauczania.
Rozdział 2 - Zadania nauczyciela
§ 112
1) odbiera od dyrektora jednostki informację o sposobie i trybie realizacji zadań tej jednostki w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;
2) współpracuje z dyrektorem jednostki, innymi nauczycielami, uczniami, rodzicami w zapewnieniu uczniom potrzeb edukacyjnych i ich możliwości psychofizycznych, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze;
3) współpracuje z innymi nauczycielami przy ustalaniu przez dyrektora jednostki, tygodniowego zakresu treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach klas (semestrów) oraz na zajęciach realizowanych w formach pozaszkolnych, uwzględniając w szczególności:
a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
c) możliwości psychofizyczne uczniów do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
d) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych
i bez ich użycia,
e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć;
4) współpracuje z dyrektorem jednostki i z innymi nauczycielami, przy ustalaniu przez dyrektora tej jednostki sposobu monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach;
5) wskazuje dyrektorowi jednostki, we współpracy z innymi nauczycielami, źródła
i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać;
6) zapewnia każdemu uczniowi lub rodzicom możliwość konsultacji w formie
i terminach ustalonych z dyrektorem jednostki;
7) ustala z dyrektorem jednostki i innymi nauczycielami potrzebę modyfikacji szkolnego zestawu programów nauczania.
Rozdział 3 - Postanowienia
§ 113
a) materiałów i funkcjonalności zintegrowanej platformy edukacyjnej udostępnionej przez MEN pod adresem: www.e-podreczniki.pl,
b) materiałów dostępnych na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych,
c) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,
d) oraz innych materiałów wskazanych przez nauczyciela,
2) poprzez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dającym podstawę do oceny pracy ucznia,
3) przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez ich dziecko lub ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych edukacją wczesnoszkolną oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu umiarkowanym.
1) telefoniczną,
2) internetową - dziennik elektroniczny Librus, na zamkniętej grupie Faceeboka założonej na potrzeby edukacji zdalnej lub drogą e-mail,
3) informacji, linków i innych propozycji nauczycieli dotyczących realizacji podstawy programowej.
8. Bezpieczeństwo uczniów i ich możliwości psychofizyczne są priorytetem.
Rozdział 4 Ocenianie uczniów klas IV -VIII
§ 114
1) Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia będzie polegało na monitorowaniu jego wytworów pracy poprzez: (do wyboru w zależności od możliwości technicznych ucznia i nauczyciela):
a) zdjęcia z wykonanych zadań,
b) zwrotne karty pracy, zadania przesłane w pliku przez dziennik
elektroniczny Librus,
c) rozmowy telefoniczne,
d) komunikację za pomocą komunikatorów .
1) Skala ocen jest zgodna z dotychczasowym ocenianiem ujętym w Statucie szkoły.
2) Ocenie podlegają formy sprawdzania wiedzy i umiejętności: odpowiedź ustna (jeżeli jest to możliwe), wypowiedź pisemna, karty pracy, quizy, itp.
3) Uczeń może otrzymać ocenę z: odpowiedzi pisemnej, zadania w innej formie, prac będących przekładem intersemiotycznym, quizów, testów online.
4) Oceniane jest również zaangażowanie i systematyczna praca ucznia.
9. Uczeń zobowiązany jest:
1) Systematycznie realizować lekcje, sumiennie przygotowywać się do zajęć tj. odrabiać zadania pisemnie, przygotowywać zalecone materiały.
2) Bezpiecznie korzystać z narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem oraz bezwzględnego przestrzegania zasad BHP.
3) Przeczytać zalecone materiały, teksty literackie i źródłowe.
4) Korzystać z podręcznika, materiałów i tekstów źródłowych w czasie pracy oraz zeszytu przedmiotowego.
5) Zeszyt przedmiotowy powinien być prowadzony systematycznie i estetycznie. Pod każdym tematem powinna znaleźć się notatka udostępniona przez nauczyciela lub w razie wskazań samodzielnie sporządzona przez ucznia.
6) Uczeń ma obowiązek brać udział we wszystkich formach sprawdzania wiedzy zaleconych przez nauczyciela.
10. Uczeń ma prawo do poprawy każdej oceny.
11. Prace pisemne ocenia się według ustalonych wcześniej kryteriów z którymi uczeń zostaje zapoznany wcześniej.
12. Pisemne prace domowe (wypracowania) nie są zadawane z lekcji na lekcję. Uczeń jest zobowiązany przesłać pisemną pracę domową w ustalonym terminie. Jeżeli tego nie zrobi, nauczyciel wyznacza kolejny termin. Nieoddanie w nim pracy skutkuje oceną niedostateczną.
13. Pracą domową jest również przeczytanie tekstu literackiego, wiadomości
z podręcznika czy lektury.
14. Prace uczniów są przekazywane w wersji elektronicznej lub w innej ustalonej formie
a uczeń ma obowiązek zapoznać się z zaleceniami dotyczącymi samokształcenia.
15. Udostępnione materiały pozostają do wyłącznego wglądu dla nauczyciela, ucznia, rodzica.
16. Z treścią kryteriów oceniania mają obowiązek zapoznać się i przestrzegać uczeń
i rodzic.
Rozdział 5 Ocenianie uczniów klas I-III
§ 115
Sposoby monitorowania postępów uczniów, weryfikacji ich wiedzy i umiejętności
Rozdział 6 Zasady przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, poprawkowego
i sprawdzania wiadomości i umiejętności w trybie odwoławczym
§ 116
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wlkp.